The Sims II
A legszembeszökőbb változás az alapjaiban újraírt grafikus motor. Az első rész néhol lassú, csúnyácska és elavult engine-jét sarokba vágva a második epizód gyönyör a szemnek: tűéles, nagyfelbontású textúrák, több száz poligonból álló karakterek, dinamikus fényforrások és számtalan egyéb effekt gondoskodik a felhőtlen látványról. Az új technikáknak hála a monitorokon flangáló életformák kezdenek emberi formát ölteni, arcuk és mozgáskúltúrájuk kidolgozása pedig egyedülálló. Aktuális érzéseiket grimaszok és gesztusok sorozatával képesek kifejezni, az idegességtől paprikavörösek lesznek, egy-egy érdekesebb dolog láttán pedig felhúzzák szemöldöküket.
![](http://blackware.us/site/Slayerboy/sims5.jpg)
A Sims 1 csökevényes karaktergenerálása után az új rész teljesen egyedi, saját ízlésünkhöz igazodó személyek létrehozásának lehetőségét adja kezeink közé. Az előd pregenerált karektereit elfelejthetjük, a folytatásban emberünk hajviseletétől kezdve az orrán át egészen az álláig mindent szabadon állíthatunk.
![](http://blackware.us/site/Slayerboy/sims6.jpg)
Simjeink végre nem örökéletűek, korrekt életcikluson mennek keresztül. Csecsemőből kisgyermekké, tinédzserré, felnőtté s végül agg öregemberré fejlődnek, majd idővel az örök vadászmezőkre költöznek. Azonban életük nem zökkenőmentes, a kaszás bármikor lecsaphat, akár a jakuzziban ülve is - egy villámcsapás képében.
![](http://blackware.us/site/Slayerboy/sims7.jpg)
A csemeték és a család is nagyobb szerepet kap, a Sims2-ben pedig központi szerepe lesz a géneknek. Utódunk örökli szülei legfőbb tulajdonságait, a kinézettől kezdve egészen a képességekig. Milliomos, menő üzletember apukának nagyobb sansza lesz egy, a gazdaság világában otthonosan mozgó ifjoncra, mint egy iskolázatlan, sörhasú utcaseprőnek. Ezzel karöltve érkezik a nevelés fontossága is, az előbb említett példával élve: ha a gyermek azt látja, hogy apu halálra dolgozza magát, ő is hajlamosabb lesz a kemény munkára és a fegyelemre.
Ahogy telnek az évek, a simek emlékeket, tapasztalatokat szereznek, lényegében ezek határozzák meg személyiségük fejlődésének irányát. Ezen élmények nagy mértékben befolyásolják a családjukkal és barátaikkal fenntartott kapcsolatukat. Alkalmi ismerősőkre is szert tehetünk de akár egy örök rivális is feltűnhet a színen.
Az egyedi karakterek megalkotása mellett otthonunkat is kényünkre-kedvünkre alakíthatjuk. Az első részből megismert falak felhúzása után több tucatnyi tapétából, ajtó- és ablak fajtából válogathatunk, így biztosítva a minél egyedibb házikó megalkotását. A dekoratív elemek száma is jónéhány új elemmel bővült, a szokásos "egy páfrány a sarokba és egy kép az ágy fölé" módszer mellett temérdek lámpa, szobor és más berendezési tárggyal tehetjük összkomfortosabbá Simjeink lakhelyét. A teljesen új engine-nek hála szabadon forgathatjuk a nézet, s így sokkal áttekinthetőbbé, könnyebbé válik az építkezés és maga a játék kezelése is.
![](http://blackware.us/site/Slayerboy/sims4.jpg)
A Simset lehet útálni és lehet szeretni, de szó nélkül elmenni mellette: lehetetlen. Az Electronic Arts és a Maxis azon fáradozik, hogy a játékosok többsége az előbbi végletbe essen, a második rész újításait látva erre minden esélye megvan. A minél életszerűbbé és szebbé váló játék együttesen egy olyan egészet alkot, mely talán képes lesz meggyőzni az embereket a virtuális babaház létjogosultságát illetően.
*UPDATE*
Úgy tűnik, az Electronic Arts tartja a szavát. A hivatalos honlapon már régóta hirdetik, hogy szeptember 17-én megvásárolható lesz a játék. Ez reálisnak is tűnik, ugyanis most jelentették be, hogy elkészültek a fejlesztéssel. Az eladási listák élén még mindig különféle Sims kiegészítők fordulnak elő, ezért napjainkban is megkérdőjelezhetetlennek látszik a játék népszerűsége. A Maxis igen bölcsen nem a saját feje után ment, hanem a játékosok véleménye alapján formálták meg a folytatást. Az újabb képeket és videókat látva úgy néz ki, ismét történelmet írnak.
A Sims 2 nemcsak egy szimpla kiegészítő hanem valóban a játék második része. Az élethűség érdekében nem a megszokott módon, simán elfordították a felülnézetet, hanem teljes 3D nézetet dolgoztak ki, alapjaiban újraírt grafikus motor dolgozik a játék alatt. Az első rész néhol lassú, csúnyácska és elavult engine-jét sarokba vágva a második epizód gyönyör a szemnek: tűéles, nagyfelbontású textúrák, több száz poligonból álló karakterek, dinamikus fényforrások és számtalan egyéb effekt gondoskodik a felhőtlen látványról.
Az új technikáknak hála a monitorokon átsétáló karakterek kezdenek emberi formát ölteni, arcuk és mozgáskultúrájuk kidolgozása pedig egyedülálló. Aktuális érzéseiket grimaszok és gesztusok sorozatával képesek kifejezni, az idegességtől paprikavörösek lesznek, egy-egy érdekesebb dolog láttán pedig felhúzzák szemöldöküket. A The Singlesben láthattunk hasonló dolgokat, de eléggé korlátozva volt a tevékenységünk.
A The Sims 2-ben a fejlesztők elérték azt a szintet, mintha a valós világot látnánk. Ha egész nap a tévét bámulod és iszod a sört, a karakter rendkívül jókedvű, de elhízik, mint egy disznó - ezért jobb inkább sportos Simet nevelni. Itt nem csak szimplán születik egy gyermek, hanem generációkon keresztül figyelemmel kísérhetjük a családot. Simjeink végre nem örökéletűek, korrekt életcikluson mennek keresztül. Csecsemőből kisgyermekké, tinédzserré, felnőtté, s végül agg öregemberré fejlődnek, majd idővel esetleg egy urna lesz az otthonuk. Azonban életük nem zökkenőmentes, a kaszás bármikor lecsaphat..
Sokkal több munkalehetőség, élethűbb házépítési elemek állnak rendelkezésünkre. Nőtt a bútorok, tárgyak száma is, továbbá már nemcsak két-, hanem háromemeletes házakat is építhetünk. Embereink mesterséges intelligenciáját sem hanyagolták el. Ha egy ember áll az ajtóban, az azon áthaladni akaró másik nem össze-vissza totyog, hanem kikerüli és bemegy, és ha ez nem lehetséges, szól neki hogy, álljon arrébb. Hogy játszható maradjon a játék maximum nyolc fő lehet a családban.
A szomszédság is gazdagabb és alakíthatóbb lesz. A SimCity 4-ből importálhatunk saját készítésű városokat, és aztán a többi a mi dolgunk. A teleknézetnél sem szürke hátteret látunk, mint Sims 1-es verzióban. De ez csak pár apróság az ezernyi finomítások közül, az igaziakat csak az tapasztalhatja meg, aki majd játszik vele. Szeptember 17-én pedig minden kiderül. Utána meg majd várjuk a kiegészítőket. :) Addig hogy fel tudjatok készülni nézzétek meg az ajánlott gépkövetelményt: 1,5 GHz-es processzor, 256 MB RAM, ATI Radeon 9xxx széria vagy Nvidia Geforce 4/FX kártya.
|